کاربر گرامی  خوش آمدید ... ( ورود به حساب کاربری  \ ثبت‌نام  )

ماهی حلوا سیاه

103

معرفی:

بدن این ماهی عریض و از دو پهلو فشرده می‌باشد. دهان انتهایی و فک بالا از پشت و در پایین و به صورت نامحسوسی به جلوی حاشیه چشم ختم می‌گردد. هر فک ماهی دارای یک ردیف دندان‌های مخروطی ریز می‌باشد. باله پشتی با ۴ تا ۵ خار کوتاه با یک شعاع سخت و ۴۱ تا ۴۴ شعاع نرم ادامه می‌یابد. قسمت مستقیم خط جانبی دارای ۸ تا ۱۹ فلس ضعیف می‌باشد که روی ساقه دم تشکیل تیغه ضعیفی را می‌دهد، باله مخرجی دارای دو خار پوشیده و غیرقابل مشاهده است.

 

ارزش غذایی:

هر 100 گرم ماهی حلوا سیاه جنوب دارای 9/9 درصد کالری،19 درصد پروتئین، 3 درصد چربی و 11 درصد کلسیم است.

 

خواص غذایی:

ماهی حلوا سیاه جنوب دارای انواع ویتامین ها ، اسیدهای چرب امگا 3 ، پروتئین بسیار بالا و چربی نسبتا کم می باشد.
ویتامین A ، D و کلسیم موجود در این ماهی سبب شده تا در مقاوم ساختن سیستم ایمنی ، استحکام بخشیدن به استخوان بندی و تقویت بینایی بسیار موثر واقع شود. همچنین ویتامین B12 برای جلوگیری از اختلال در سیستم عصبی موثر است.
ید ، برای کارکرد غده تیروئید بسیار ضروری می باشد. امگا 3 موجود در آن برای سلامت قلب، مفید است.

پروتئین فراوان ، چربی و کالری کم این ماهی سبب شده که طرفداران زیادی در بین افرادی که می خواهند وزن خود را کاهش دهند و یا به تناسب اندام خود اهمیت می دهند پیدا کند .

مصرف این ماهی می تواند انواع اسیدهای آمینه و مواد معدنی ضروری و انواع چربی های مفید را به بدن برساند .

دستور پخت:

طرز تهیه حلوا سیاه کبابی در فر که یکی از لذیذترین غذاهای ایرانی است را می توانید در پایین صفحه از قسمت فایل های مرتبط دانلود بفرمایید.

موجود
۰ تومان
۲۹۵,۰۰۰ تومان
نقد و بررسی

تفاوت های ماهی حلوا سیاه و سفید:

طعم نوع سیاه این ماهی تفاوت زیادی  با ماهی حلوا سفید ندارد اما گوشت آن کمی سفت تر است.

حلوا سیاه هم به مانند ماهی حلوا سفید بسیار خوشمزه و لذیذ است . تفاوت آن ها در این است که گوشت حلوا سیاه کمی سفت تر از ماهی حلوا سفید است و از نظر رنگ بدن ماهی نیز ، حلوا سیاه پوست قهوه ای تیره ای دارد.

شکل ظاهری:

ماهی حلوا سفید ظاهر چهارگوش و کتابی آن جالب توجه می باشد. پوست آن روشن است. بدن این ماهی تقریبا لوزی شکل، پوزه در بالای دهان جلو آمده، دهان کوچک و تقریبا در انتها قرار دارد. فلس های روی بدن بسیار کوچک بوده و به آسانی کنده می شوند، رنگ بدن در طرفین نقره ای و پشت آبی خاکستری است.

در سوی دیگر ماهی حلوا سیاه  بدنش عریض و از دو پهلو فشرده می‌باشد. باله‌های سینه‌ای دراز و شمشیری شکل می‌باشند، پوست آن تیره است و پولک‌ها ریز بوده و زود جدا می‌شوند. رنگ بدن در بالغین یک دست خاکستری –نقره‌ای تا قهوه‌ای متمایل به آبی، و باله‌ها دارای لبه‌های سیاه است.

  • مشخصات فنی
  • نظرات کاربران
  • محصولات مشابه

باکس دانلود اپ در موبایل

کارایی بهتر در اپلیکیشن

دانلود برنامه
0
ثبت سفارش
تعداد
عنوان